Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages


Thursday, April 5, 2012

Rahsia Kecantikan Wanita ‘’arab’’


Penggunaan bahan semula jadi seperti herba, bunga-bungaan, madu dan minyak tumbuhan untuk penjagaan kulit memberi hasil membanggakan.Sebenarnya, penghasilannya telah bermula sejak zaman purba lagi sejak zaman konu ‘’Egypt’’ lagi. Kebayakkan wanita arab mengamalkan pengjaan kulit sejak berumur 13 tahun lagi. Penggunaan bahan seperti susu, madu, minyak kacang dan air ros merupakan rahsia kecantikan wanita arab pada zaman itu.

Selain itu wanita arab juga gemar menggunakan minayak ‘’zaitun” minyak zaitun digunakan sebagai perapi rambut. Ini kerana minyak buah ‘’zaitun’’ mempunyai 1001 khasiat yang terkandung didalam nya. Minyak buah ‘’zaitun’’ dapat melembutkan kulit, dan air buah ‘’zaitun’’ baik untuk menyembuhkan luka.

Tak heran bila orang-orang Arab banyak menggunakan buah ‘’zaitun’’ dan sekaligus minyaknya ini. Diantara mereka ada yang cukup dengan memakan minyak zaitun dengan roti Arab saja..Biasanya kaum wanita Arab meminyaki rambut mereka dengan minyak zaitun sebelum tidur kemudian membasuh pada keesokan harinya ini menjadikannya rambut kita lebat , tidak mudah putus dan rosak.

Selain itu bagi wanita yang inginkan kulit putih dan gebu . Cuma amalkan petua wanita2 dari timur tengah. Mereka mengamalkan mandi susu yang dicampurkan bersama sedikit madu dan semangkuk air wangi yakni air mawar. Jadikan campuran ini sebagai losyen sebelum mandi. Biarkan selama sejam kemudian di bilas dengan air bersih. inshaAllah jika selalu diamalkan kulit badan akan menjadi halus, licin , putih dan gebu.

0 comments:

Post a Comment